diumenge, 15 de juliol del 2007

Entrevista a Joana Rul·lan i a Marta Canadell

Com bé diu el títol del blog l'aire de l'escalada es refereix a tot allò que envolta aquest esport actiu i emergent en el dia d'avui. Nois i noies des de fa temps enrere s'esforcen dia a dia per progressar, arribar més enllà, preparar-se per poder alçar-se fins allà on ells volen arribar. Així que abans d'ahir vam anar a fer una visita a un rocòdrom situat a Lleida on hi varem trobar la Marta Canadell i la Joana Rul•lan. Dues noies que no fa gaire que han començat a freqüentar el rocódrom i que de tant en tant les preses les hi fa bullir la sang. Totes dues estudiants ens expliquen que és per elles l'aire de la seva escalada.


Com us definiríeu dins del món de l'escalada?

J: Com una formigueta que acaba de començar en aquest món i que li agradaria convertir-se en una sargantana i intentar arribar una mica més lluny. En definitiva com una principiant motivada i amb ganes de conèixer més d'aquest "mundillo".

M: Molt principiant, de moment és com un hobby, per practicar algun esport.

Com i quan va ser la vostra primera experiència?

J: Un diumenge a s'Albubia (Mallorca) amb un coneguts aficionats. Ho definiria com una bona experiència.

M: Amb els amics, per anar a passar un dia a la muntanya (roca). Em va agradar les sensacions quan estava a dalt. Al plafó també amb amics, és divertit.

Us interessaría participar en el món de la competició (escalada esportiva o bloc)?

J: Si, home jo crec que els que ens hem dedicat a fer esport durant certes etapes sempre tenim el "cuquet" de competir fent allò que t'agrada. Si ho fes m'agradaria tant una com l'altre.

M: De moment no.

Que és per vosaltres l'escalada?

J: Una manera de fer esport molt completa. Combinant la individualitat perquè es tracte d'anar-se superant un mateix i col·lectiva perquè " quants més som més reim!

M: Una manera d'esbargir-me, de descarregar tensions.

Quan fa que veniu al rocòdrom?

J: Hi he anat de forma molt esporàdica. La primera vegada diria que fa uns 5 mesos.

M: Mig mes, molt bé... molt bon rotllo!

Que us agrada més la resina o la roca?

J: la roca, perquè a més de fer esport pots disfrutar del paisatge i de "l'aire de l'escalada"

M: La roca a l'estiu i la resina a l'hivern.

Quin és el màxim grau (nivell de dificultat) al que heu arribat?

J: No ho sé ben bé però entre un V i un Vb a Sant Llorenç de Montgai.

M: ui! El mínim. Un III er o un IV.

En un futur... creien que l'escalada formarà part de les vostres vides? Teniu algun projecte en ment?

J: Si, com a mínim en un futur pròxim, l'any que ve vull que ocupi més espai dins el meu temps lliure. M'acaben d'explicar lo que és un projecte i no no tenc cap fita marcada (de moment...)

M: Si formarà part de la meva vida és molt profund, però si m'agradaria practicar-ho sovint. Es la primera vegada que em pregunten si tinc algun projecte, de moment no. Només penso en millorar una mica cada dia.

Que creieu que és important per pujar de nivell?

J: Constància.

M: Una bona forma física. En el meu cas, aconseguir molta més força als braços. També molta constància i entrenament..


Dins del món de la competició o dintre del món de l'escalada qui us a sorprès més? O qui coneixeu?

J: Aquest any per primera vegada vaig veure una competició en directe, la Competició Espanyola d'escalada de bloc a Barcelona, i realment tots i totes em van deixar amb sa boca oberta! L'únic rocòdrom on jo he estat a Lleida, és freqüentat per un al·lot de 18 anys que també fa virgueries!

M: Conec bastanta gent que escala i em sorprèn molt l'esperit de superació i lo "enganxada" que estan. A nivell de competició coneix-ho a en Jordi Nus... el 8a!

Us agradaria provar l'escalada clàssica o us quedeu amb el plafó o la escalada esportiva?

J: Estaria bé però crec que encara queda molt per tenir les eines necessàries per fer-ho.

M: Si m'agradaria provar-ho, les dues coses em criden l'atenció.


Joana, que em diries sobre el Psicobloc ja que ets de Mallorca?

J: Encara que pareixi mentida no fa tant que sé que aquesta tècnica es practica. Ara que sé que a Mallorca n'hi ha "a punta pala" fris de provar-ho quan vagi cap allà.

Marta, que em diries sobre Montgrony?
M: A escalar no hi he anat mai, però és un lloc digne de veure i de passar-hi uns quanta dies. El paisatge impressionant.

Alguna cosa més:

J:...
M: Combinar esport i muntanya penso que és la combinació perfecte.



contadores web
visites

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,

tornant al tema del sexisme a desnivel. Crec que un pas més, no estaria de més.
Seria demanar que si fan un video sobre una compe, barregin imatges de nois i noies. Un video i prou.

que en penseu?

Jordi

Adriana T ha dit...

Hola Jordi,

Estic totalment d'acord amb tú.
De moment haurem de deixar que els nivells mediàtics treguin altres videos de competicions i si així ho fan, llavors els ajudarem a millorar donant-los hi la nostra opinió. Qué et sembla? :)